torsdag 10 april 2008

Bettys....

Hej på er!

Har hunnit med att averka lite av mina "måsten" så jag känner mig lite (men bara lite) mindre stressad idag. Solen skiner och det piggar ju upp en del.

Igår körde jag förbi Betty´s och tänkte att nu är det dags att bjuda er på godbitar därifrån. Butiken har nu även öppnat upp ytterligare ett rum där man även har en del gamla franska möbler.

Så varsågoda. Här har ni Betty´s...:-)
Utanför butiken trängs massor av läcker zink ihop med blommor och korgar...

Vackra stilleben lite här och var...

Det kända dokumentet kom med på bild också...

Hyllorna är fulla av vackra ting...

Vackert...

Fin byrå, fin lampa, fint växthus...

Zink, madonna och House Doctor spegeln. Ser ni att det står "Lindas" på den ;-)?

Ljuvliga koppar från House Doctor...

Ja det var allt jag hade att bjuda er på därifrån, en bråkdel kan jag säga. Såg bland annat den ljuvaste vita soffa man kan tänka. Lite för lång bara...

Ha det gott i vått och torrt! ;-)

Kram!

51 kommentarer:

Living by Milla sa...

VAR ligger denna dröm till butik???
Helt fantastikt med bara "villhasaker" som de där härliga stora zinktunnorna!!Vill ha!!!

Du får lägga upp en övertalningsplan för din pappa så han fixar några rabarberblad! :)

kram!

Anonym sa...

Åh du, jag känner att det var mycket det stod mitt namn på där också.Måste försöka ta mig en vända till de trakterna i sommar kanske.det recepte på smörgåstårtan måste jag pröva, ser gott ut. Ha en bra dag,kram Katta

Mamma C sa...

Vilken butik, så snygga saker dom har. Men denna butik finns inte där jag bor. :-(
Kram Mamma C

Maria sa...

Var ligger denna fina butik???

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh nu pirrrar det i kroppen så där igen, himmel så mycket snyggt!!! Mari. ( Tack för att vi fick se!)

Livet och träning sa...

ÅÅ vilken helt underbar butik, man skulle ju kunna handla hur mycket som helst.
Fint inlägg.
Ha det så bra.

Solsjö - Under en vind sa...

MIna myrten står just nu mot söder, så där lär de inte kunna stå då solen börjar gassa där! Tror inte att de kommer överleva allt för länge....hi hi...

Hjärtan gör man så här:
"& hearts ;"
Ta bort citationstecken och alla mellanslag men skriv övriga tecken och bokstäver. Då du publicerar förvandlas de till ett hjärta!
Lycka till!

Ha det gott, kram!

Annas skattkammare sa...

Ojojoj, som sagt måste jag åka dit snart! Bara kliar i fingrarna när jag ser bilderna! ha det gott! Kram /Anna

IKT i min vardag sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Tack för titten på helt UNDERBARA saker!! Oh vad mycket jag skulle vilja ha av det du visade från butiken:-) Gissar att du verkligen inte kom tomhänt därifrån efter ditt besök där;-) Såg faktiskt också att det stod Linda på spegeln så det så;-)
Kram

Anonym sa...

Vilka fina bilder, man kunde ju lätt peka både här och där på saker som man vill ha...

~Livet i byn

Ljuva ro sa...

Men du så mycket fint!!! Va roligt att ha en sån trevlig butik i närheten!

Stina sa...

Dit skulle jag vilja, ser jag.;-) Kramis

Ann-Catrin sa...

Underbar affär.. den skulle jag kunna gå lääänge i!!
de där söta koppran från House doctor såg jag idag på trädgårdsmässan.. fingrade lite på dom!!!'
Kul du ska göra decoupage.. lätt sm en plätt""
Lycka till och stor kram A-C

Helena Dovier sa...

Åh nej, nu blev det så där jobbigt igen med så mycket fint att man nästan tuppar av :-). Borås, Borås - den stan drar så in i Norden just nu... Det verkar finnas hur mycket fint som helst där! :-)
Kram från Helena

Sanny och Helena sa...

Vilken härlig affär, dit vill jag åka! Fast lite för långt bort min delzsffje. Men i sommar när vi är ute och far kanske man kan ta en sväng förbi!
Tack för titten på de fina bilderna.
Kram Helena

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Man hallå Linda!!
Var du bara tvungen att fresta mig sådär! Nu måste jag ju snart åka till Borås ser jag! Har varit på en blixtvisit till Karlskrona on-to(arbete) och hann inte med en enda butik! Snart ska vi åka till Öland, har bokat en stuga, en härlig vårtradition vi har haft i flera år. Men åhh - Bettys!!
Ha det gott!
kram
nina

Lila sa...

Vad butiken verkar härlig. Jättefina saker du fotat!!!

Kramis Lila

lottens vita och gröna sa...

jaaaa jag såg, det stod linda, hihi, stod det inte lotten på den där zinkurnan, vilken underbar butik! kram lotten

Lilla Blanka sa...

Åh jag skulle varit i Borås förra helgen o gått på Bettys men det blev ändrade planer :(
Tack för dessaljuvliga bilder!!!
Mia

Vardagslycka sa...

Vilken ljuvlig butik! Massor med vill-ha saker!
Önskar dig en härlig helg!
Kram, Carina

Hem och Lycka sa...

Jöss, vilken underbar butik! Jag länkar dig, hoppas att det är ok med dig, säg till annars! kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Verkar vara en absolut underbar butik..många av sakerna bara trånade efter MIG!!!!!!!!

Hopas alt är finemang, du inte stressar ihjäl dig!!!

Ha en go helg!!
♥ Kram Millan ♥

My White Cottage sa...

Om du tar den vita spegeln så tar jag den silvriga, ok!!?! ;)
Så himla mycket fint!!! Förstår att det måste vara en fröjd att gå där inne!

Ha en trevlig helg!
Kramar Jenny

Radhusdrömmar sa...

Kul att se, verkar vara en toppen butik. Längtar tills det blir lite varmare och man kan göra fint med zinkkrukor och pelargoner.
Ja House Doctor speglarna är fina, en sån i mellanstorleken har precis flyttat in hos mig.

Ha en bra helg!

kram Johanna

Anonym sa...

Oj oj vad mycket inspirerande bilder.. rena ögongodiset! :)

Mysig helg på dig nu!
kram ♥

A home far away sa...

Wow vilka fina saker som fanns i den butiken, min man ångrar nog att han introduserade mig att börja blogga det kommer att bli dyrt att åka till Sverige i sommar:-)

Galleri MochB sa...

Oj vilket härligt ställe!! Kanske lika bra man bor på denna sidan vattnet så råkar man inte i misstag slinka in...:O) Brukar märkas i plånboken efter såna besök... Ha en skön helg!

Tina sa...

Åh så mycket fint "Bettys" verkar ha...gillade alla zinkkrukor som stod där utanför...kanske för att våren snart är på väg man tittar extra mycket på såna... Ha en trevlig helg. Kram Tina

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Men hallå. Jag vet inte vad jag håller på med men jag upptäckte att jag inte hade dig under favvobloggar, så jag la helt sonika till dig på den listan. Trodde jag hade dig där sedan länge :)

Vilken härlig butik du varit inne i. Har ju helt ljuvliga saker!

Och visst såg jag att det stod Linda på spegeln ;)

Ha en skön fredag!
Kram Annica

Änglaboden sa...

Tack! ja visst är träskorna ljuvliga! din blogg är välldigt fin. Kikar snart in igen. Kraam Johanna

Magdalena sa...

vakker butikk, jeg drømmer meg bort.... har selv disse HOuse Doctor koppene. Du har en fin blogg! kram från Magny ;O)

White Season sa...

Bettys, dit måste jag väl bara åka! Vilken butik, vad duktig hon är som verkligen plockar in allt man gillar...tänk om de kunde vara så här i mitt område, men icke....
Ljvliga bilder och massor av vill ha grejer, och vänta du på något gott...jag har lyckats komma över lite fler planscher... fortsättning följer ;-)
Kram Malin och ha en jätte skön helg,

Malin - I min trädgård sa...

Jag bara tittar på de här bilderna om och om igen... så härlig butik det verkar vara! Farligt härlig... skulle väl komma hem med alldeles för mycket. Kanske tur att jag inte vet var den är.

Ha en riktigt härlig vårig helg!

Kram!

Malin - I min trädgård sa...

PS. Jag förstår att du är lite avis - det har verkligen varit så otroligt härligt och avslappnande! Och sen är det ju bara ett pluss att Plutten är världens underbaraste och gulligaste unge! ;-)

RANA sa...

Oj, wow! Vill ha, vill ha, vill ha. ;-) Säskilt de där zinkkrukorna skulle passa vanvettigt bra till min vitblomstrande grusträdgård to be. Hm.

Massor av kramar och TREVLIG HELG!

/Rana

Villa elva-kulla sa...

Vilken underbar butik...Ser ut att finnas massor av fina saker.

Vad kul att du gillade tidningsstället, min make har tillverkat det, och nu är jag i full gång med sista varvet färg.
Ha de gott!

Anonym sa...

Säger som jag sa i går måste till Bettys. Ha en bra helg,kram Katta

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Eftersom vi hamnat därneråt pga av Kalmars Fair Play Cup, innebandy, har det blivit mycket sporthall. Mellan matcherna har vi försökt hitta på något för tjejerna, leksaksaffärer, underbar godisaffär som hade allt lösviktsgodis sorterat efter färger, Indiska för mamma. Efter sonen slutat spela har vi fortsatt att åka ner för att alla har tyckt att det är så mysigt. Har inte sökt efter någon speciell inredningsbutik utan varit nöjd med Indiska och köpcentrat i Färjestaden, där träffade vi Jill Jonsson för några år sedan och det tyckte tjejerna var kul.
Önskar dig en mysig helg!
kram
nina

Wolf sa...

Halloj Linda,

Det gäller att komma med i nästans sista stund =)
Men jag vill bara bekräfta att iochmed din kommentar är du med i utlottningen.

Ha en trevlig helg,

Kram
Wolf

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Ja, tack, Linda jag såg det oxå på en annan blogg och det är så självklart nu när man vet! Mmm Bettys!! Välkommen till mig och få mystips!
Kram
nina

Rosa Hemmet sa...

Du har ett sånt mysigtoch harmoniskt hem. Väldigt vackert är det allting :) Inspirerande blogg, vet inte om jag berömt dig tidigare också, jag tror nästan det, men i sådana fall får du det igen! ;)

Fin butik oxå, verkligen härliga prylar!
Därifrån går man aldrig tomhänt antar jag!

Angående fjäderlampan på min Blogg, jag vet inte hur brandfarlig den är men man får väl se till att ha en 10 litershink med vatten beredd när man har igång den :p

Du jag har en fråga till dig... Ja ska nämligen ge mig i kast med en liknande målning som du när du målat dina garderober, fast jag sk måla ett tvskåp från ikea. Tänkte mest på hur du gjorde förarbetet? Hur noga behöver man vara?

Trevlig lördag! kram

"M" sa...

Dit vill man ju åka å se detta fina i verkligheten...så himla mkt fint....

alegni sa...

tur i oturen att den butiken inte finns nära mig ;)
ha en god fortsättning på helgen!
kram,
ingela

Marie sa...

Bettys är verkligen en helt ljuvligt fin butik! Jag har varit där ett par gånger men det får nog bli en tur till sommaren igen!

Trevlig kväll!
Kram Marie

MiaMaria sa...

Hejsan!

Trevlig butik det verkar vara....

Önskar dig en trevlig helg!
Miamaria

Karin i Villa Grå sa...

Bettyyyyys..! Måssste till Bettysss..! *dreglar*

Jag drabbas av sjukligt habegär när jag ser sådana bilder som du visar, tack så hjärtligt ;-)

Ja, det var vår lille dreggelkatt som avlivades igår och det är så fruktansvärt tomt utan honom. Han föddes hemma hos oss och har alltid funnits - i nästan halva mitt liv. Nu är han borta och jag funderar på att göra mig av med allt vad husdjur heter och leva i ett känslomässigt vakuum hädanefter :-( Dessvärre måste jag göra mig av med man och barn också för att det ska fungera :-O

Kanske hjälper det till om jag håller tummarna för att du vinner makens hylla? Jag håller iofs tummarna för allas skull, men ändå..? ;-)

Ha det så bra, Linda!

Kram!

Karin

Liza i pepparkakshuset sa...

Undrar vad man kan finna denna trevliga butik? Bra bilder!

Mvh Liza

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Ha en skön lördag!!!!!
Kramizzz Millizzzzz

Petra sa...

Haha, idag är det nog den tredje bloggen med dregelbilder från inredningsaffär som jag besöker - har själv en likadan idag! Man blir ju helt sjuuuk! Tur att man inte jobbar i en sådan butik, då hade man fått betala för att stå där istället för att få lön, fniss...
Ha en fortsatt trevlig helg!
kramiz
Petra

Unknown sa...

Helt ljuvlig butik!! Ligger den i Borås??kramis