lördag 6 september 2008

Kalas och utmaning...

Puhhh..det är allt skönt ändå när kalas är avklarade. Jag är sådan att jag tycker det är roligare att gå på kalas än att ha det själv, fast vem tycker inte det ;-) Det var roligt igår, trots att alla var trötta efter arbetsveckan. Jag hade varit smart och förberett det mesta.

Det bjöds på Amerikansk buffé!
Cesarsallad, coleslaw, panpizza, grillade kycklingben, honungsglacerade spareribs, färska kokta majskolvar m.m. Som final blev det...blåbärscheesecake! Den blev väldigt smarrig! Alla åt tills magen stod i fyra hörn ;-)

Jag fick så fina presenter! Bland annat en massa underbart porslin från Matteus i rosa!


Jag har blivit utmanad av Rost och Rosor att svara på några frågor om mig själv sååååå...

Here we go!

1: Vilken mat äter du gärna och ofta?

Jag är väldigt matintresserad och älskar att prova nya saker men...det jag gärna äter är faktiskt husmanskost (fast utan potatis då jag är GI:are)

2: När du är på kalas, är du den som sitter eller hjälper till?

Jag är den som definitivt hjälper till. När jag själv har kalas däremot så vill jag inte ha någon hjälp!

3: Var sitter du helst och bloggar?

Helst och helst...vi har en stationär dator så jag sitter där den står...i datorrummet ;-)

4: Köper du ofta triss?

Nej, bara någon enstaka gång. Men när jag får Triss-lotter tycker jag att det är skitkul att skrapa!

5: Vilken kanal tittar du på helst?

Jag tittar på 4:an OCH 5:an mest.

6: Vilken stad eller land har varit ditt bästasemesterminne?

När jag åkte på klassresa i 9:an med buss till Lorette de Mar i Spanien...

That´s it!

Nu skickar jag denna utmaning vidare till:

Hwita villan

White seasons

Vägen till drömhuset

Härliga saker

I villa grå

Kram!

35 kommentarer:

Annas skattkammare sa...

Låter som ni hade ett jättetrevligt kalas, fast jag håller med dig om att det inte är så roligt att ha det själv, jag blir så uppstressad.. Men gud vad god din meny lät och cheescaken ser ju hur smarrig ut som helst! Trevligt att få höra lite mer om dig också! Ha en mysig lördagkväll! Kram /Anna

Sara sa...

Hejsan
Vilka fina presenter du fått. Cheesecaken ser supergod ut.
Kram Sara

Hannis sa...

Men grattis i efterskott!!
Vilka fina matteus du fått.

Du all den maten lät ju galet gott!

Kram Hannis

♥ Fyra årstider sa...

Vilket kalas och vad mycket jobb du lagt ner. Kakan ser underbar ut.
Kram Lotta

Grodmamman sa...

Härligt med kalas!
Jag har också varit i Lloret de Maar, men i gymnasiet. Många roliga minnen därifrån!:)
Kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh vilka härliga presenter! Jag älskar verkligen dem! Skulle kunna tänka mig den rosa men även i andra färger:)

Cheesecaken såg riktigt smarrig ut! Här kalasar vi idag! Sonen fyller 6 på onsdag så släkten är här idag:)

Kramkram
Annica

Katta sa...

Vad kul att du antog utmaningen. Och vilken vansinnigt smarrig blåbärscheescake det där ser ut att vara.Underbart Matteus-porslin med, jag samlar på det och har en del i just den nyansen som är min och dotterns favoritnyans (har blandade färger).Ha en bra helg, kram Katta

Malin - I min trädgård sa...

Mmmm... den där cheesecaken låter smarrig! Vi får se om jag antar den snart. Har varit lite mycket utmaningar på min blogg den senaste tiden, men när det lugnar ner sig så antar jag den nog :).

Kramar M

Hem och Harmoni Marie sa...

Grattis i efterskott! Jättefina presenter och tårtan ser supergod ut!
Kram Marie

Mamma C sa...

Vilken fin present du fått. Jag har oxå haft cheescake med blåbär i idag. Jag ska oxå ta och göra denna utmaning som jag fått.
Kram Mamma C

Livet och träning sa...

Grattis i efterskott..
Vad mycket smarrig mat du hade gjort,cheescaken se underbar ut..
Det är klart att jag antar utmaningen..

Matteus porslinet är så fint..
Ha det så bra kram ylva..

Anonym sa...

hej gumman! jo jag förstod att det var du, det var liksom din "ton" i det meddelandet :) tack för utmaningen, jag ska göra den när jag mår bättre. jag och daniel ligger hemma i matförgiftning, och du vet ju vad man gör då... not nice! synd att vi bara har en toalett, man känner sig smått stressad :( hihi... jaja jag funderar om jag ska gå till jobbet imorgon, men tror jag blir hemma..

vilka fina gåvor du fick i swapen, riktiga godbitar!

grattis gumman förresten i efterskott, jag visste inte att du fyllt år!! cheesecaken såg toppen ut, skulle gärna smaskat på den en "frisk" dag.. toppen att få så mycket fint matteus porslin, superfin rosa ton!

det enda roliga jag får trösta mig med är att jag budat hem 3 väggord från tradera för sammanlagt 251 kr inkl frakt. nu väntar jag bara på att golvet ska bli klart nästa vecka och att övervåningen ska målas.. efter matförgiftningen..

nu blev det låååångt!

stor kram på dig gumman från kycklinghataren :)

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken härlig meny det blev!!! Å vilka fina tallrikar du fick!

Kul att få ta del av din utmaning!

ha det gott i helgen! Kram!

Snusilus o Sannibus sa...

Grattis!! :)

Åh mums så gott det lät!! :) Får man fråga hur du tillagar kakan? :) Cheesecake är ju bara så gott fast jag har aldrig gjort/ätit en med blåbär, lät väldans gott!

Ha en skön helg!

Kram Susanne

Home No.1 sa...

Halloj och tack för din kommentar hos mig jag blev GLAD!
Grattis på födelsedagen!
Vilka snygga smycken DU till verkar jag ska kolla in där och se vad jag hittar...
Kram Annica.

Malin sa...

Jisses, som jag spanar in Mateusgrejer varje gång jag går in på NK..
Vill så gärna ha en hel servis, aaaah, så ruinerad jag skulle bli men ack så vackert jag skulle ha det i skåpen!!!=)

lottens vita och gröna sa...

oh vilket kalas, vilket härligt gott tema!tårtan var ju urfin dessutom! kul utmaning, jag har den med på vänt! ha det gott!varmkram lotten

Skomakartummen sa...

Kakan ser super smarrig... Vilka fina fat. Fat i alla former får man inte för många av.. Grattis i efterskott. Kram sari

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis i efterskott! Så god cheesecaken ser ut. Man blir ju riktigt sugen på en bit. Fint porslin du fick. Vilka fina saker du fick av din hemliga vän. Det var första gången jag var med och jag tyckre att det var jättekul. Men det var svårt att hitta något bra att köpa själv.

Kram Ullis

Södralycke sa...

den där blåbärscheesecaken ser supersmarrig ut :)Vilka fina fat du fick!

Ha en fortsatt bra helg! Kram Johanna

Hem och Lycka sa...

Mums, den ser riktigt god ut den där cheesecaken..! Och vilka underbara presenter - Mateus porslin älskar jag! kram

Stina sa...

Trevlig utmaning.:-)
Det där porslinet...det kan du skicka till mig. Eller hur?;-)
Mumsigt ser det ut också med lite kaka.

Du är så duktig på att skapa du.:-)
Kram Stina

Jennie sa...

Den där buffén låter riktigt smarrig, det får jag nog ta och härma nångång!!

Blev lite nyfiken på hur huset ser ut som ni tittat på som du nämnde i kommentaren till mig?...
Vårt hus är inte speciellt vackert på utsidan heller (gula eternitplattor och bruna fönster) men man kan alltid ha visioner ;)och det mesta går ju att ändra på!!

Kram, Jennie

Emm´s design sa...

Vilken smaskig tårta!!!!!!

Mia sa...

Hej hej!
Så glad jag blev att du tittat in till mig. Din blogg är jätte-mysig och så fina smycken du gör.
Kram Mia

Liza i pepparkakshuset sa...

Vilket kalas och vilka fina presenter du fått!

Kul att få veta lite mer om dig i utmaningen :)

Mjuka sa...

Vilka fina gåvor du fick!!!
kramkram m

Huset på kullen sa...

Tack! Det är helt underbart att äntligen ha fått flytta in i huset!

Åhhh vad fint porslin, jag älskar verkligen Matteus. Det rosa hade jag inte tackat nej till.

Kram Linda

vardagsvitt sa...

Tack för titten!
Lika mysigt hos dig och att bli bjuden på den blåbärsfröjden när man tittar in var inte alls dumt!
Så vackra smycken ska titta in där oxå!
Kram Marith

Service Care sa...

Tack raring för Vita Gåvan...

Jag har dock inte hunnit hämta ut det ännu men är sååå nyfiken.
Ska till posten/ ICA i morgon.
Kram

Karin Lindström sa...

Hej!
Grattis i efterskott!
Fina presenter du fick, och maten lät jätte smarrig.
Kul att läsa lite mer om dig!

Ha en bra vecka!
kramar
Karin

alegni sa...

åh, det kalaset hade jag gärna varit på!
grattis i efterskott!
kram,
ingela

Pysselprinsessan sa...

Grattis grattis i efterskott! Vilka fin a matteusgrejor du fick!

Åh vad fint änglavingahalsbandet var! Det kommer nog en beställning snart! :)

Kramar

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Grattis så här i efterhand!!!! Vilket sagolikt vackert porslin! //Linda

Pampy sa...

cheeses!! du den där blåbärscheesecaken såg verkligen inte dum ut!! Vill du inte lägga ut recept på den :) MVH