fredag 4 januari 2008

Bambi på hal is...

Var & åkte skridskor med sonen idag! Det var första gången för honom. Vi halkade runt och hade skoj tills fötterna gjorde ont.

När jag berättade för honom att vi skulle iväg och åka skridskor började han planera vad vi skulle ha med oss för fika, det var nästan det viktigaste av allt att vi hade fika:) Nåväl, vi packade fika, varm choklad, lussekatter, frukt m.m och hade en urmysig förmiddag.

Hemma, lite senare på dagen, hjälpte mannen mig äntligen att möblera om i vardagsrummet. Det blev bra, men ovant. Mannen som hade varit lite skeptiskt till mitt ommöbleringsförslag fick faktiskt erkänna att det blev rätt bra ändå...Jag visste väl att jag hade rätt:D

Nu behövs ju bara lite nya saker till rummet också t ex en ny soffa (IKEAs vita "Karlstad" är rätt snygg), en ny matta, en sittpuff (IKEAs Ektorp), en grå fårpläd...Det skulle ju inte skada om vi målade om också! Tänk vad lite ommöblering kan göra!

2 kommentarer:

Hem & Harmoni Marie sa...

Hej hej...tack för titt o kommentar hos mig! Kul att du hittade dit.
Fin blogg du har, jag återkommer gärna.
Har du några bilder på er ommöblering? Alltid kul att se förändringar...
Ha en skön helg! Kram Marie

Hem & Harmoni Marie sa...

hej igen... är det förresten ok om jag länkar till dig? Kram kram...