måndag 21 januari 2008

Vad köket har att bjuda ...

Tack ni snälla, söta, goa människor som finns därute!!!
Tack för alla fina kommentarer ni har gett mig! Jag blir så glad och stärkt utav det, vilket jag kan behöva ibland. Tack, tack.

Idag släpper jag in er i mitt lilla kök. Litet men mysigt. Det är ganska så nytt. Vi satte in det förra vintern. Det finns väl vissa småsaker som inte har hamnat på plats än, men det är väl så det är med renoveringar...:-)

Det går åt en del kryddor, oljor och dylikt i detta kök. Längst ner ligger en bråkdel av mina kokböcker:)

Ja, det var en liten titt på mitt lilla kök. Det lämpar sig kanske med ett middagstips...Varsågoda här har vi dagens middag: Broccolisoppa!!! Snacka om att matfantasin tryter på en måndag...

Enligt önskemål kommer här också receptet på chokladmousse!

100 gram mörk choklad minst 70%.

1 äggula

3 dl vispad grädde ( jag tar 27%-varianten)

Smält chokladen i vattenbad, låt svalna aningens rör sedan ner äggulan så det blir en jämn chokladkräm. Vänd försiktigt ned grädden i chokladkrämen. Lägg upp i fina glas och ställ i kyl ett par timmar. Njut!

Kram alla godingar!

24 kommentarer:

Anonym sa...

jättefint och stilrent! =)
men det bästa med hela inlägget var ju såklart receptet *mumma*

;-)

kram

Stämningsfullt sa...

Vad fint!
Tack för receptet!

White Season sa...

Vilket trevligt kök, ljust och fint! Och att avancera med broccolisoppa var väl inte fy skam, här blev det bara pannkakor. Kram Malin

Vardagstugg sa...

Här blev det linssoppa..
Snyggt kök ni har!
Annelie

Hanna sa...

Ett gigantiskt grattis till målvikten. Va härligt =) Ingen dålig present du införskaffade heller..otroligt vackra.
Köket va verkligen jättemysigt. Det ser så himla ombonat ut.
Ha de gott och hoppas helgen va bra.
kram

Bonnie´s vita rum sa...

Jätte fint kök..
Vi håller på för fullt hemma med köksplanering!!

Kram Bonnie

Anonym sa...

Vilket underbart kök du ser ut att ha! Kram kram

Radhusdrömmar sa...

Jättefint kök! Håller själv på att planerar och tar in priser på köksrenovering, så har du några tips tar jag tacksamt emot det.

Tack för receptet på moussen, den såg ju så god ut!

kram Johanna

Anonym sa...

Vilket mysigt kök!! :) Riktigt fräscht! :)
kram

Sophie sa...

Jätte fint kök, ser så fräcsht ut när allt är vitt.
Tack för receptet, det måste jag prova någon gång :)

Ha det bra/ Wilmas vind

White Season sa...

Spanien...å så härligt! Lite värme nu hade ju inte varit så fel.. Ha en bra dag, Kram Malin

Anonym sa...

halloj igen! ja det är inte annat än att man blir frusen när det är såå himla kallt ute och när vinden är på detta humöret! usch! ser fram emot en kväll i soffan med boken "franske stemninger" i knät. Mysigt. Jo shoppngen blev lyckad. Nu fattas bara fint vardagsporslin, ska till Myrorna på fredag. Rena guldgruvan i denna stan! Vad händer hos dig ikväll då? Kram Sara

Sött och sunt sa...

Hejsan! om du menar typsnittet som jag har i min banner och i *kramfrånmig*- rutan så är svaret Scriptina. Det har jag funnit genom att googla på det samt ladda hem. Ta gärna hjälp av en vän i så fall ;)Det behövde iaf jag göra....

men sen är det bara att skriva vackra texter!!

nu ska jag spana in din blogg lite grann!

mvh sofia

Anonym sa...

hej igen linda! jag gjorde ett fel i förra inlägget på min blogg som är åtgärdat nu. måste ha sjudit över av inspiration, för bilderna var från countrybymail. Alvas hus har mkt fint men de var inte deras bilder. Åtgärdat å klart, så gå in på countrybymail istället så blir det bra. Kram!!

MiaMaria sa...

Så fräscht och fint!!!!!!!!!!
Och soppan ser så goooood ut!
Miamaria

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hihihihi...jo du den tapeten är köpt på RUSTA för 39 kr rullen!!!
Helt otroligt!!! BILLIGT!! Nästan gratis ju.
Fint kök ni har.soppan ser ju jättegod ut, mysigt dukat oxå :-)
Kram Pernilla

me and alice sa...

Tjingeling!
Det var bland annat jag som bad om receptet. Tack så mycket!!!
Broccoli är min favvogrönsak. Soppan ser jätte mumsig ut!
Vilket fräscht kök ni har. Tänk den dagen vi kan renovera vårt. Hmmm...Vi har inte ens diskmaskin???
Ha en mysig Tisdagkväll!
kram Susanne

Karin i Villa Grå sa...

Brödburken, måste ha brööödburkeeen..! Ditt kök är snyggt och storleken på kaklet är perfekt, det är vad jag hade valt själv.

Vad sägs om receptet på soppan också..? Plis? *ber snällt*

Kraaam!

Karin

Jes/Vita villa vila sa...

Härliga bilder på ert kök & mumsigt recept :)

Kram Jes

Anonym sa...

Så fräscht!!!!
LÄnkar till dig i min blogg också!

Handplockat sa...

Mums vilka fina saker köket är hel fint
tack för att du bjuder på så fina bilder
Stora Kramen

Elisa Day sa...

Vilker vackert kök ni har! :)

Anonym sa...

hej linda! självklart är det Ok att du länkar till mig, jag har precis lagt upp en länk till dig om det är OK? ja det är inte lätt att hålla koll på alla sidor man besöker när man ständigt är på jakt efter nya saker.
tavlan från IKEA är rätt ny tror jag, den kostade ca 500 om jag inte missminner mig, den är uppspänd på ram. ja, igår skulle jag göra en massa saker här hemma,då vi har lite att packa. Men jag somnade 20.00!! Har aldrig hänt förut, så idag är jag utvilad. Börjar jobba 13.30, så snart börjar min dag. Hann iallafall med en morgonpromenad. Skönt! Ser fram emot ditt inlägg ikväll!

Kram Sara

Maria sa...

Vilket snyggt kök ni fått, där är det säkert roligt att koka och fixa *ler*