måndag 14 januari 2008

En lysande idé...

Hej på er alla därute i vintermörkret! Tänkte bara visa några av mina lampor här hemma. Lampor är så lätta att byta ut samtidigt som de kan förändra ett rums intryck...tycker iallafall jag:)

"Maräng-lampan är jag mycket förtjust i. Fick den i julklapp förra julen och den blir kvar länge...
Denna lampa hänger i sonens rum och jag har satt ihop varenda bit själv...

Denna lampa var ett hatobjekt (från min sida) när jag och mannen skulle bygga bo tillsammans. Numera är jag rätt glad att han envisades med att ha den kvar. Har bytt lampskärmar dock, tror att de gamla var orginal pga skicket...:) Jag undrar hur gammal den är...


Titta inte på soffan, bara på lampan! Min vita utvalda soffa har inte inköpts ännu, men snart...:) Kuddarna är favoriter iallafall:)

I vardagsrummet är vi lite modernare. Vit, snygg, enkel...som det ska vara. Cults krukor är en annan favorit här hemma om någon undrar:)


Sorry, mina bilder blir inget vidare. Får öva lite mer. Ha det gott vänner! Kramelikram!

8 kommentarer:

Maria sa...

Tur att du behöll lampan, du hade nog ångrat dig annars. Snyggt med lite äldre stil mot det mer moderna.

Hanna sa...

Gud vilket fint hem. Gillar hur du blandar nytt och gammalt. Så himla mycket fina saker.
Ha de gott

Hem & Harmoni Marie sa...

Läcker lampa, tur att din man var envis! :)
Du frågade om tidningskorgen hos mig... den är köpt på Mio :)
Ha det gott, kram Marie

Vanilladreams and humblebees sa...

Åh jag bara älskar den gamla lampan!!! Jag hade målat den vit på momangen och sytt två lampkjolar i vitt linne till!

Tack för din hälsning på min blogg!! :) Så härligt med nya bekanta! Här kommer jag att hälsa på igen1

Kram från Jenny

Vårt lilla hem sa...

Åh va fina lampor! Och tur att ni behöll den gamla! :)

Vilken fin sida du har, kul att titta in! Så fina saker du visar. Och muslin måste jag prova, är en musliälskare!! :)

Tusen tack för dina gulliga ord på min sida!

Kram, Jenny

Jes/Vita villa vila sa...

Vilken hisklig tur att du behöll lampan - jag tycker de där är superfina :)

Tack söta rara för din kommentar hos mig - kul att hitta & besöka din fina blogg också!

Ha en fortsatt fin vecka!
Kram Jes

Verkstedet sa...

flotte lamper.
blir kjekt å følge med her også, ta turen over du også om du vil;)

Lilla Uthuset sa...

Vad fint du har.En liknande lampa (den vita) har jag i vårat vardagsrum som kommer från mio.
Roligt att du hittat min blogg, visst får du länka den, jag kommer att fortsätta kika in hos dig.

hälsn åsa